Leveringsbeleid
Een juridisch advies
De uitleg en informatie op deze pagina zijn slechts algemene uitleg en informatie op hoog niveau over hoe u uw eigen verzendbeleidsdocument kunt schrijven. U moet dit artikel niet beschouwen als juridisch advies of een aanbeveling over wat u moet doen, omdat we niet van tevoren kunnen weten welk specifiek verzendbeleid u tussen uw bedrijf en uw klanten wilt vaststellen. We raden u aan juridisch advies in te winnen om u te helpen uw eigen verzendbeleid te begrijpen en op te stellen.
Leveringsbeleid - basis
Dat gezegd hebbende, een verzendbeleid is een juridisch bindend document dat tot doel heeft de juridische relaties tussen u en uw klanten vast te stellen. Dit is het juridische kader om uw verplichtingen aan uw klanten voor te leggen, maar ook om de verschillende mogelijke scenario's aan te pakken die zich kunnen voordoen, en wat er in elk geval gebeurt.
Een leveringsbeleid is een goede praktijk en helpt beide partijen: u en uw klanten. Uw klanten kunnen profiteren van informatie over wat zij van uw dienstverlening kunnen verwachten. U kunt hiervan profiteren omdat mensen eerder bij u zullen winkelen als u een duidelijk leveringsbeleid heeft, omdat er geen vragen zijn over uw levertijden of -proces.
Wat u moet opnemen in het leveringsbeleid
Over het algemeen pakt een verzendbeleid vaak dit soort problemen aan: de verwerkingstijd van bestellingen, verzendkosten, verschillende binnenlandse en internationale verzendoplossingen, mogelijke serviceonderbrekingen en nog veel meer.